/KAMG-congres 2018: Effectief communiceren over publieke gezondheid

KAMG-congres 2018: Effectief communiceren over publieke gezondheid

KAMG-congres | 14 december 2018 | Antropia

Effectief kennis overbrengen is lastig, zenden alleen is zeker niet genoeg en in deze tijd van dialoog en innovatie ronduit ineffectief. We leven in een platte netwerksamenleving waarin iedereen vrije toegang heeft tot enorme hoeveelheden informatie van allerlei bronnen, betrouwbare en onbetrouwbare. Wie de aandacht wil vangen, kan het best vanaf het begin samenwerken met wat in marketingtermen “eindgebruikers” heet. Ouders, mensen met een burnout, verzekerden, reizigers, uitvallers in het onderwijs, blowende of zuipende tieners om er een paar te noemen. Wat vinden zij zelf belangrijk? Waar zien zij waarde? En wie is uw eindgebruiker?

Wat kun je verwachten?

Op het KAMG Congres 2018 hoor je als public health arts van zwaargewichten als secretaris-generaal van VWS Erik Gerritsen, leidend bestuurskundige Paul ’t Hart, participatie-expert prof. Christine Dedding en entrepreNURSE Shawna Butler (U.S.) meer over theorie en praktijk van effectief communiceren. Je neemt deel aan twee workshops waarin je praktische tools krijgt en zelf aan de slag gaat. Het KAMG bestuur presenteert actuele ontwikkelingen en inzichten. Natuurlijk is er tevens ruim de tijd om elkaar te ontmoeten en uit te wisselen.

Let op: het congres is op 14 december in een andere locatie dan voorheen, namelijk: Antropia in Driebergen. Houd de website en de nieuwsbrief in de gaten voor meer informatie.

08.30 – 09.00 Ontvangst
09.15 – 09.30 Opening congres
dagvoorzitter: Aliette Jonkers, medisch journalist
09.30 – 10.15 Theorie: the Age of Sell versus the Age of Empowerment : Een tweespraak over leiderschap en verantwoordelijkheid van professionals in het publieke domein
prof. dr. Paul ’t Hart, hoogleraar Bestuurs- en Organisatiewetenschap & Erik Gerritsen, secretaris-generaal van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
10.15 – 10.45 Ontwerpen voor en met de eindgebruiker
10.45 – 11.15 Pauze
11.15 – 11.45 Wie wordt hier beter van? Voorbeelden en handvatten voor effectieve communicatie met de ‘patiënt’
Christine Dedding, UMC Amsterdam, participatie en co-creatie
11.45 – 12.45 Lunch + Posters
12.45 – 13.45 Workshopronde 1
13.45 – 14.00 Pauze
14.00 – 15.00 Workshopronde 2
15.00 – 15.30 Pauze
15.30 – 15.50 Actualiteit
15.50 – 16.10 Pitch 3 genomineerde projecten + winnaar
KAMG-bestuur
16.10 – 16.40 Who gets to innovate prevention?
Shawna Butler
16.40 – 16.55 Afsluiting
17.00 Borrel

Het thema van congres is: hoe communiceren wij als arts M&G met onze doelgroep, op welke manier brengen we onze boodschap over (vertellen, verkopen, vertrouwen, verbinden of nog op andere manieren). Er zijn 6 workshop onderwerpen gekozen die hierbij aansluiten, zoals: Schrijven op B1 nivo, Cultuur en communiceren en Storytelling. De workshops zijn interactief en praktisch opgezet. Na deelname neem je tools mee naar huis om toe te passen in de eigen praktijk. In totaal zijn er 2 rondes met elk 6 workshops. Dus je kan aan 2 workshops deelnemen.

In september kun je je inschrijven voor de workshops. Wanneer je je al hebt aangemeld, ontvang je persoonlijk bericht.

Datum & locatie

14 december 2018 | 08.30 – 17.30

Antropia, Cultuur- en Congrescentrum
Landgoed de Reehorst
Hoofdstraat 8 (Navigeren naar nr. 26)
3972 LA Driebergen

Tel.: 0343 – 531818

Antropia bevindt zich op Landgoed de Reehorst, pal naast NS-station Driebergen-Zeist, en is slechts 500 meter verwijderd van de afslag Driebergen aan de A12. Je kunt gratis parkeren op de vernieuwde parkeerweide van Landgoed de Reehorst. Bekijk de route op de website van Antropia.

Tarieven*

Regulier tarief Voor 1 oktober
Niet-lid € 325,- € 295,-
KAMG-lid € 295,- € 275,-
Aios € 175,- € 150,-

*De genoemde prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee tijdens de pauzes en de netwerkborrel en exclusief BTW.

Inschrijven

Je kunt je direct online inschrijven. Na aanmelding ontvang je een online bevestiging. Twee weken voor aanvang van de dag sturen wij u de uitnodigingsbrief en een routebeschrijving.

Heb je vragen over de afhandeling van uw inschrijving? Dan kun je via e-mail contact opnemen met de Conference Company.

Annuleringsvoorwaarden

De inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. Dat kan kosteloos tot uiterlijk vier weken voor het congres. Bij annulering na vier tot twee weken voor aanvang van het congres brengen wij 25% van het inschrijfgeld in rekening. Meld je je binnen twee weken voor aanvang af, of ben je afwezig zonder annulering? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen. Je kunt bij verhindering wel een vervanger van jouw inschrijving gebruik laten maken. Annuleringen of plaatsvervangers kun je doorgeven via e-mail aan Conference Company.